tisdag 27 november 2007

Kanelen

Gissa om kanel är gott? Det har blivit min nya favoritkrydda i min nya mathållning.
Rikligt med kanel på filmjölken, tillsammans med krossade linfrön, är så gott.
Kanel smakar sött det har jag aldrig upplevt förut, det känner jag sedan mitt sockerintag är likamed noll.
Efter en andra veckan med LCFH har hals, mage, lår, överarm och handled minskat i omfång !
Jag är aldrig småsugen eller särskilt hungrig utan känner ett lugn i magen och det är en otroligt härlig känsla.
Nu är min nya paroll ÄT FETT hur bakvänt det än hörs.
Advent närmar sig och jag kommer att dricka något glas glögg i stjärnans sken.
Får väl tugga på "hångelnöbben" och fantisera om pepparkakorna !!
Ingefäran får jag väl he på pippin.


3 kommentarer:

Anna Nilsén sa...

va härligt att det går så bra med den där metoden (: Man kanske ska pröva den själv för att få bort sockersuget, men jag vet en som inte kommer vara så glad d vi slutar köpa götta . haha.

Anonym sa...

Å vad är hångelnöbben?? Passar det med en nubbevisa till?

karin sa...

Ja, Anna, ät mera fetta! Du kommer att få hjälp när du sitter där och gnager fläskben och goda ostar. Det är götta det, hihihi.

Ingrid det passa superfint(hihi"super") med supvisor. Hångelnöbb är nämligen de karlarna gjorde sina munnar attraktiva med inför friinga och dylikt. Hångelnöbb är nejlikspiken.