söndag 11 november 2007

Ännu en dag

Dagarna går och jag har inte direkt tråkigt men inte heller särskilt kul.
Vaknar.
Kollar hur gubben mår.
Dricker mårakaffe.
Kollar väder.
Pratar med vovvarna.
Går på huse.
Klär på mej.
Stickar.
Läser.
Tittar på småfåglarna.
Äter frukost.
Lysnar på cd-bok.
Pratar med gubben.
Dricker elvakaffe.
Tittar ut.
Vrider på en blomma i fönstret.
Går ut på brua och andas.
Stickar.
Läser.
Äter lunch.
Kollar datan.
Pratar med gubben.
Stickar.
Lyssnar.
Pratar i telefon.
Middag.
Läser.
Lyssnar.
Tittar ut.
Klappar vovvar.
Klappar gubben.
Lägger mej.
Sover.
Lugnt, inget särskilt, kan jag säja om mina dagar. Men foten läker och sen då.........

4 kommentarer:

Nästankusin Erica sa...

.......får du kanske åka till Stockholm på lyxrehab.!!!!

Nästankusin Erica sa...

..Gammal mat, katter, kusin, mo(n)ster, diabilder och kanske dottersällskap?

elin sa...

det är nyttigt att ha tråkigt ibland....är det någon som sagt till mig hundrafemtielva gånger.

karin sa...

Har jag sagt att det är långtråkigt?