tisdag 20 november 2007

Lågkolhydrat-högt fett-kost

En vecka har gått sen jag och SÅ började äta LCHF och det går toppenbra.
SÅ har fått dragit åt bältet med tre hål och jag har minskat med
många centimetrar runt hals, mage och lår. Jippi!!!
Men det är flera fördelar, mitt sug efter sötsaker är borta!?
Vi äter inget bröd, inga potatisar och inget socker.
Har även avstått från frukt, som jag älskar, fyra frukter på åtta dagar har jag ätit.
Däremot mycket ovanjordsgrönsaker och en tjock ostbit till kaffet varje dag. Mums.
Är mätt länge och behöver inte mellanmål alla gånger.
Det här går bara gött !

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Vad kul!!! :)
Det är effektivt som bara den, nackdelen var att jag efter några veckor fick ont åt njurarna... Så det blev ett stopp... Men nu blir det hårda tag igen, blir inspirerad!!!

karin sa...

Njuronta, inte bra.
Jag hade ont i huvve dag 2 och 3, har varit hungrig dag 7. Äcklig smak. Än så länge är det allt.
Det gäller nog att dricka som tusan.

karin sa...

Åcklig smak i munnen, menar jag.

Elisabeth sa...

Ja, du har väl kommit in i Ketosen, där kroppen nu tömt kolhydratsreserven, och då går direkt på fettförbränningen. Då kan det bli tungt när man promenerar, man får lätt mjölksyra i kroppen. Tänk, jag har fuskat i två veckor och inte gått upp ett gramm. Effektivt med den här kosten. Det håller sig. Jag hade också ont i huvudet. Det är ju som en avgiftning, att kvitta sig med sockersug etc.

Lillslaktar´n sa...

Hejhej karin jag hejar på dig de går ju som en dans, du är superduktig! :D