lördag 1 december 2007

Brydd och överraskad

Igår fick jag två tjocka brev med posten och då tänder det till i nyfikenheten. Hinner knappt in till köksbordet, de knappa 40 meter från brevlådan, innan jag öppnat breven!
Ett brev var från min äldsta kusin, på pappas sida, och hon skriver tre fulla A4- ark på båda sidor och allt utrymme på kanterna är fyllt! Och den här gången ,som hon alltid kommer ihåg, fick jag hyllningar till födelsedagen. Tänk så underbart roligt det är att få dessa brev som innehåller allt möjligt om familj, fritid, funderingar och frågor. Urklipp i skilda ämnen och annat roligt. Jag blir lika glad och rörd varje gång. Nu gäller det att svara och det gör jag gärna om än inte lika omfattande. Tack kusin Karin för att du finns.

Det andra brevet kom som en total överraskning från en kvinna som jag kännt till sedan många år men inte direkt umgåtts med. Livet bjuder på festligheter nån gång då och då som sätter krydda på tillvaron och ibland styr in mej på nya vägar...otroligt ! I brevet fanns en bok
av Alexander McCall Smith med titeln "Kakaharis skrivmaskinsskola för män" och ett fint kort med önskningar om både det ena och andra för mej. Jag blev brydd och konfunderad först men inom någon minut blev jag oerhört varm och tacksam inombords..... Vilken tur jag har som har förmånen att få en sån present! Tack kära Veronica för att du finns och glädjer mej så oväntat.
Livet blir toppen när såna som du finns!

Nu snart far jag till Östersund och ska uppleva Rikard Wollf m.m. i kväll.
Återkommer om det imorgon.
Lev väl alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

du har tur du!

Elisabeth sa...

Grattis på födelsedagen!!!