onsdag 7 november 2007

Ovanlig middag

Stuvad lake och

saffranspannkaka

fick jag till middag igår kväll och det måste jag säja var inte väntat.
Jag har två mycket gamla goda vänner som jag träffar över en bit mat och andra trevligheter när vi känner behov av varandra. Igår träffades vi och fick alltså denna kulinariska upplevelse!
Laken var stuvad i vin, grädde och goda kryddor som lager, kryddpeppar och persilja.
Pannkakan serverades med körsbärssylt och det var jättegott, alltihop.
Det är säkert tjugofem år sedan jag åt lake sist och det lär nog dröja, om jag inte blir bjuden igen,
eftersom själva omhändertagandet av fisken är rätt slemmigt och sprattligt.
Du gjorde det bra Kerstin som fixade det även om det kostade några gallskrik när laken ringlade sig fast han var skinnflådd!!
Längtar redan till nästa middagsbjudning.


1 kommentar:

Anonym sa...

Mmmmm, saffranspannkaka! Nu längtar jag jul! Ingen juldag utan saffransp. Har du läst milda sånger nu, blir riktigt avundjuk, ska nog ta och läsa om en snart. Gillar dn "stövel" vilket skyddsvärn!

Sköt om dig Karin! KRAM