lördag 24 november 2007

klipp, klipp

Nu har jag satt saxen i mitt älskade sommarlinne !
ett linne som var tvärrandigt i ljus obestämbar kulör
(det har varit vitt) och med smala svarta ränder, ribbstickat.
Stort, långt och underbart skönt. Har haft det säkert i tio år
och det har egentligen varit fult i nio. Just idag fastnade mina ögon på det
och några tröjor, av äldre modell, som jag också skyndade mej att klippa till!!
Älskade plagg som gjort sitt på min kropp men som kommer att leva vidare i
de trasmattor jag väver. Inget slit och släng här inte!

SÅ har hämtat hem en adventsgran som ska lysa upp mörkret på gården
och jag har köpt en ljusslinga som kallas "stjärnfall" och några konstgjorda
kvistar med smålampor i som ska arrangeras på någe vis till veckan.
Just nu tänker jag på varför inte det har räckt med stjärnan och staken som förr om åren?
Har fallit för marknadsföringen och köplusten har slagit till.....
hoppas bara nyinköpen funkar och att det sprider lite ljus och lyst i mörkret.

2 kommentarer:

elin sa...

Det finns ett litet hus som skulle behöva en och annan matta....

Anonym sa...

Hej Karin i ensliga stugan! Behöver du fler tröjor? Har förstås rensat bort en del men vem vet, nån kan alltid dyka upp! Under min vistelsen i Uppsalatrakten lyckades jag under en natt samla på mig närmare 20 visor. Dom är nya för mig och sååå bra!! Dom ska vi tugga och nöta på i vår. Välkommen åter i gänget!