torsdag 20 maj 2010

Taklök blir Stubblök

Jag fick en idé...

...hade en taklök som jag inte hade någon bra plats åt.
Men stubbar och gubbar finns, så....

.... det blev så här till slut.

Få se om den trivs.
Den höga stubben ska få bära upp en blomma så småningom.
Kanske hittar jag den på Jamtlis Vårmarknad som jag ska besöka på lördag.
---
Har idag rensat min rabatt och mina små trädgårdsland och solen har
strålat och sjön glittrat. Allt är väl, här.
Hoppas detsamma för dej kära bloggläsare.

2 kommentarer:

Musicmama sa...

vilken smart kvinna du är =9 tror jag måste efterapa dig...om det är tillåtet har en stubbe, som jag håller på å planterar lite perenner runt om men de där blev ju helläckert.... får så om andan faller på. Tack så hemskt för en mysig em hos er igår å jag framför även de varmaste tack å kramar från mina kamrater. dom pratade i bussen på vägen hem om vilket härligt ställe ni har, vad vackert där är och hur otroligt trevliga ni är du å gubben din =) Å jag håller bara amed Kram till er alla fem på djupudden!

karin sa...

Tack själv och hälsa kompisarna att nöjet var på vår sida också.

Plantera i din stubbe du! Man ska ju inspirera varandra, eller hur?
Kanske får jag se på din blogg hur du gör.

Trevlig Pingsthelg!