tisdag 18 maj 2010

ännu mera vårflo

Vid 21.30-tiden var jag vid Hällingsåfallet igår kväll och det var häftigt!

Mycket vatten dånade utför det drygt 40 metrarna höga fallet.
Det skakade i backen, liksom vibrerade, och det kändes lite läskigt.

Jag gillar Hällingsåfallet och växtligheten runt ikring.

Vitmossan ville jag bara ta på men kunde ju inte... för farligt... för nära de forsande vattnet.



Tyra är inte rädd hon, det bara syns så.
N-A min bror kom och hämtade oss för han tyckte vi skulle göra en utflykt på kvällskvisten.
Ja, klart vi hakade på men det blev ju mörkt innan vi var framme och ännu mörkare innan vi hade fikat klart! Vad gör det!
Vi hade ju så roligt och det gäller att passa på när "tåget går" liksom.
Sötaste Lisa sprallar på i vattendånet.

Maja myser hon, i den trollska natten.
Amanda min Gudunge poserar glatt, nyss hemkommen från Paris.
Vilken miljöskillnad!?

Och kära Svägruskan visar bara sin bästa sida denna kväll!
hahaha
En kväll att minnas.
---
Idag blir det andra bullar hos Kungsa!
Bäst att starta....

2 kommentarer:

Malla sa...

Tur du e RÄTT så klok;-) å inte tror du e stålkvinnan jämt, så du lät vitmossan vara!!
Å ingen björn i sikte??!!
Kram

hemma hos Bus sa...

Vilken mysig utflykt så där på kvällskvisten.
Ha det gott. Kram