lördag 15 maj 2010

städfynd

Fint besök denna gråa, regniga och dimmiga dag, Pillerill lyste upp med sitt otroligt mjuka, goa och vänliga sätt. Han längtar nog till hösten tror jag... men han längtar mest efter att leka med busarna Olle och Loke.

Rikard kom hem och skötte om sin båt och det var roligt att få rå om honom några minuter.

I min städiver bland allsköns grejer fann jag en kartong med pärmar fyllda med ett 20-tal år av mitt och SÅ´s liv. Husköpspapper, deklarationer, utbildningar, företagande mm, mm.
Fy fanken vad man sparar på allt möjligt och omöjligt, gör du å de´?
-
Ett papper föll ut när jag höll på att tömma en av pärmarna och på det står det,
Dagen idag är en märklig dag, den är Din.
Dagen igår föll ur Dina händer.
Den kan inte få annat innehåll än Du redan gett den.
Dagen i morgon har Du inte fått något löfte om.
Men dagen idag har Du, det är det enda Du kan vara säker på.
Den kan Du fylla med vad Du vill.
Använd Dig av det.
Idag kan Du glädja en människa.
Idag kan Duhjälpa en annan.
Idag kan Du leva väl, så kanske någon i kväll Kan tacka för att Du finns till.
Dagen idag är en betydelsefull dag.
Den är Din!
---
Varsågod att ta det till Dig, om Du vill.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack!;-)

Eva i Dalarna sa...

Tack, det gör jag direkt!