onsdag 5 maj 2010

Katarina Widegren hon tävlar i Sv Turistföreningens tävling Folkdräkt 2,0 för Jämtland.
Jag röstar på henne givetvis fast jag eller nå´nannan ens har sett hennes bidrag!!!
Det är några veckor kvar tills dräkten visas upp.
Hon är den som skapat tillsammans med Hemslöjdskonsulenterna i Jämtland "sömat och fest".
En kollektion broderier inspirerat från den jämtländska textila folkkonsten. Snyggt.
Och kan du tänka dej att hon, just hon och Ingela F kom till mej och surrade, tittade, spanade, sov och surrade igen. Trevligt och överraskande. se BjennBu´bloggen.
Jag gillar så´na överraskningar.

1 kommentar:

Ingela sa...

Härligt att få surra med dig! Jag trivs verkligen när jag är hos er, gillar er, hundarna, skogen, och inte minst dina häftiga pelargoner.

Hoppas vi ses snart!
Kram
Ingela