måndag 17 maj 2010

mera vårflo

Så här blev det ! Vägen till Höjda är ej framkomlig.
Det är "blinnåa" från Kvisselvattnet som svämmat över.
Vattnet är en verklig naturkraft som tar sig fram vart som helst.
Det gäller att hålla trummorna öppna när de är så klent tilltagna i storlek.

Det lät så knepigt, slurp och sug, det var när vattnet bildade denna virvel som ljudet uppstog.
Häftigt och jag påmindes om Saltströmen uppe i Bodö, Norge, där blev det precis så här när tidvattnet kom in men där är virvlarna "bautastor".
Kanske tio meter i dia och flera meter djupa.


Vi var också ute på vandring med hundarna igår.
Det är både roligt och skönt. Skönt för mej som inte vågat gått så långt sista veckorna.
( fortfarande lite björnrädd)

MorsLillaOlle som stog så snyggt på stenen och jag tänkte ... nu får jag en pangbild!
Nähä, som vanligt, han vre´ på huvve.

Loke han är väldigt brydd på allt konstigt vatten.
Det är lite läskigt, vintervalp som han är.

Jag ser fina röda stenar....

... och tvingar han att bära fram en bumling
som kan passa bra i den nya planteringen jag håller på med.
Men jädrar va stor den va!
Trångt åt föttran.

Men fint kan det bli !?

Inga kommentarer: