onsdag 12 maj 2010

gulligt värre



Gulla med hästar är alltid mysigt. Luktar gott och så har de så mjuk mule. Knubben han säjer inte nej till en stunds gull i vårsolens sken. Gudrun, hon gillar också det.

Najgran alias Knubben och Mylta Modig.

SnöYra som i dagsläget hellre skulle heta VårYra.
Härligt med ny hage och "gammfynna" !
Världens gulligaste Elvis och det djur som verkligen får mitt hjärta att ticka allra, allra mest
en fjällkokalv. Finns inget gulligare i hela världen. Såere.
Den här sötnosen träffade jag på en vårmarknad på Flata.
-
Men nu ska du få se ännu mera gulligt!
Kolla bara!
Har träffat några riktigt gulliga små charmtroll.
Marsvin, en mamma med unge och fröken Tindra.
Det här är Tindra.

Och det här är lillSippen.
Matte AC själv hon piper och gullpratar med dom så jag blir alldeles rörd
för de små liven svarar ju! Vilket roligt språk de har, kurrkurrpipkvitterkurkurr.

Lite farligt är det allt att komma ut i stora världen.
LillSippen el Pucko som hon också heter är så ullig i pälsen och otroligt mjuk.
Tindra hon har långt rakt hår på bakdelen det ser nästan ut som människohår!?
Kommer för ögonblicket inte ihåg vad mamman heter men hon är ju också ett fint och märkvärdigt litet djur. För som vanligt, tar de små all uppmärksamhet för de är så gulliga.
---
Må så gott i vårsolens vackra värld.

3 kommentarer:

Ann-Cathrin sa...

Åh vilka fina bilder på mina "hårbollar"

Anonym sa...

Men gullla, gulla vilka gullisar! Djur är det bästa som finns särskilt djurbäbisar!
/lillsöster

Karolina Sundqvist sa...

Men vilka gullegrisar! De där små lurv djuren hoppas jag få träffa i sommar :) KRAM!