torsdag 13 maj 2010

J-la tråkig dag

Här sitter jag på min 58:e Kristi Himmelsfärdsdag och har ganska tråkigt...
allt är grått, blått och blött. Det har snöat och det regnar och jag ser inte ett enda djur ute i naturen... kallt är det också.
Vilken tur att jag tog med fika. Det livar ju alltid upp !?


I den här åa tappade min morfarsfarmor sin lilla pojke när de skulle vada över.
Hemska tanke... det kommer över mej denna blåa dag...
Kvinnan/mamman tappade antagligen taget och barnet for iväg med vattnet och drunknade.
Det är inte klokt vilka livsöden det kan bli.
Huvvaligen vilken tragedi... hon var ju tvungen att vandra vidare hem... nää, det går inte fatta.

Här är vägen hon gick, fast då var det en gångstig bara och inga kalytor.
T o m vovvarna tycker det är "rene hunnvere"
Loke blir så trött så han måste vila huvve på kudden.

MorsLillaOlle han häng med öra han !

Slut på gnäll.
Nu ska jag ta ett krafttag med vävkammar´n.
Sortera mattslarvan duger den här dagen till.
So long!

4 kommentarer:

Malla sa...

Idag skulle man haft loke å myst me i knät.. ;-)

Gudrun sa...

De e bra me tråkiga dagar, annars blir dom andra inte så roliga, förstår du storsöster! Du är van och ha rolit jämt så lite långtråkit behöv du ha!
Vi ha jättekul i regniga/kalla Skåne iaf. Kram till dej<3

Eva i Dalarna sa...

Var glad att du har nåra mattslarvor att sortera, mina var så råttangripna efter alla flyttar och förvaring i Saras skolsal att jag fick köra dom på tippen, allihop. Så nu får jag börja om, om jag vill ha nåra. Fast det gör inget, kanske inte vill väva mera mattor, iaf inte just nu!

Karolina Sundqvist sa...

Vilken hemsk historia.. den har jag aldrig hört talas om..
Söta voffsingar, tur de finns de söta gosingarna!

Hoppas denna dag blir roligare!
Kramar