lördag 27 december 2008

tredjedagjul

Elvis på julkväll´n, han längtar...
---

God morgon och God fortsättning !

Nu har det gått över, julhelgen, och allt stök som jag och andra haft har gjort sitt.Kanske inte riktigt allt är över ändå för nu är vi lediga och kan ta det lite lugnare när skafferierna är fyllda och julklapparna utdelade. Tid för njutning.

Tredjedag jul är en skön dag, den är en omkopplingsdag till årets sista dagar och ljuset börjar komma både utomhus och inombords. Jag längtar att få ta fram pelargonerna och se om de överlevt sin viloperiod och jag längtar och välkomnar solen som tittar in i huset första dagarna i februari.
Julhelgen har varit riktigt härlig och trivsam med allt det som vi brukar göra, äta, titta på julgranen och glädjas över fina julklappar, träffa släkt och prata om det som varit, det som ska bli och "bäges". Ta en tur med sparken, läsa Strömsboken, vila och sova,
ha lite långtråkigt... och så där...

Idag ska SÅ och jag ställa för morgondagen då vi får besök av kära syster med familj och då ska vi bada i tunnan. Det blir spännande att se om slangen räcker ner till vattnet! Sjön brukar ju tappas så vattnet kan vara utanför stenkarmen och dit är det nog 40 m.

Har varit ut på "brua" en stund och tittat på himlen och alla stjärnor, andats en klar luft med krispighet i. Det är några plusgrader med lite nattkyla och lite snöfjun på bron.

En härlig dag väntar...



Önskar detsamma för Dej !

2 kommentarer:

Ingela sa...

Hej och god fortsättning till er!

Visst är det lite ömse under alla helgerna, roligt, stökigt, sömnigt, mörkt, ledigt, en massa ätande och en massa släkt.

Men man behöver allt det där för att återhämta sig efter en lång höst.

Det låter mysigt att bada, hoppas ni får upp vatten och att det är stjärnklart.

Hälsa dom jag känner.
Kram
Ingela

Grindelunda sa...

Ni verkar haft en skön och bra julhelg. Nu går jag bara och tussar runt i ullstrumpan i väntan på nyår.

Må så gott!
Kram Gunilla