torsdag 11 december 2008

lucka 11

Jahadå, jag har också skaffat mej ett litet hus, ett ljushus som jag sett hos andra bloggare och blivit förtjust i. Har nu tittat på det i några dagar och jag tror jag ska glädja någon på julafton med det. Vem? det är ju så klart hemligt.

Har roat mej med återbruk igen. Åldriga linnedukar har legat på sin hylla och gjort sitt. Jag har inte "åntes" klippt upp de till mattrasor och tur de... nu får de leva vidare som små skrytkuddar(de kuddar jag visat förut var av oblekt fröskalsbomull).
De här kan också bli julgåvor.
---
Jag vill inte sluta med julklapperiet, jag tycker det är roligt att ge och få. Men ofta tänker jag på vårt enorma överflöd av prylar och effekterna av tillverkning och avvecklingen av dessa onödigheter. Och habegäret som kommer, som ett brev på posten, när man ser något som någon annan har. Och reklamen den gör oss köpgalna....vi tror vi behöver så mycket saker...
---
Jag är en återbruksvän som gång på gång ändå köper nytillverkade saker...
och det där med en sak in och en/två saker ut verkar vara omöjligt att genomföra !?
Nä, vi har för stora boendeytor som ska dekoreras och fyllas upp med prylar av allehanda slag.
Och stora förråd har vi som är proppfulla (hos de flesta) och ändå skaffar vi mera!

Undras vad mitt nyårslöfte ska bli ?
---
Nä, nu ska jag packa in mina julklappar i finaste papper och ge de med glädje och njuta av mina bardomsdrömmar om att jag kanske får det jag önskar i mitt paket...
för jag har väl varit snäll...
---

Suddiga kort idag, men det ser ni ju.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Karin!..hur hinner och orkar du blogga så bra. Allt är jättefint, kanske man har tur och bli överraskad av nåt av det fina....Jag har ju varit jättesnäll hela året. Kram/G

Anonym sa...

Vilka kuddar! Så fina! Minns du att du berättade för mig om "älskar sött"? Jag var ju naturligtvis in där i hennes nätbutik för att skåda all grannlåtne! Naturligtvis beställde jag änglar på tråd, så söta! Tyvärr var en ängel skadad och hade bara en vinge. Jag informerade säljaren om det och vet du! hon kompenserade mig med två söta hjärtan och en bit av det ljuvligaste spetsband med pärlor!! Den vill jag göra reklam för! Hon vet hur man behåller sina kunder hon!
Vi ses på måndag/Jonsson

Anonym sa...

Tänkte att jag kan skriva in adressen till den fina nätbutiken för den som inte upptäckt den: unikkollektion.blogspot.com Det är hon Malin som älskar sött.
Jonsson

Karolina Sundqvist sa...

Jag har också varit jättesnäll och väldigt snäll för det där fiiina huset :P

Ha en underbar helg!

Puss & Kramis