måndag 8 december 2008

lucka 8

Städar nu. Lite här och lite där. Inte för det behövs... nja, nu ljuger jag. Tittade in i ett skåp, på översta hyllan och där fanns det "mer än lite skit i vrårna" kan jag säja. Men vad gör det när det finns en hurtig morronpigg husfru på detta torp! Kungsa hon vill inte... tur att jag kan fördela arbetet mellan mina personligheter!!!
---

I sovkammar´n finns min finaste ljusstake som är en målad och glaserad tegelsten av konstnären M Johansson (kommer ej ihåg hennes förnamn just nu).

En sida har denna bestämda ängel och den andra sidan finns
två sköna, pratande, sjungande sötnosar.
Vänder på stenen efter behov.
Önskar er alla en härlig och inte alltför bråttom vecka
med lite julsysslor, bara så det känns gott och rätt i kroppen och knoppen.
Kram.

4 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej Karin!
Tack för fina uppmuntrande ord. Du har helt rätt i det du skriver, men det blir ändå så att man dras med i stressen.
Vad duktig du är som är i farten med städningen såhär på morgonkvisten. Jag är också en morgonpigg prick och gillar att göra saker på morgonen. Hoppas att du får en fin dag. Må så gott. Kram C

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Jag skulle ju skriva att jag tycker att din ljussatke är otroligt fin...

Anonym sa...

jag skulle oxå behöva en hurtig och morronpigg husfru som kan städa i min personlighet...verkar dock inte ha ärvt någon...:(

karin sa...

Nä, Elin, du e´ju prinsa och de har sällan husans egenskaper!