tisdag 16 december 2008

lucka 16

Har bakat krusa idag. Nya recept för mej och jag hittade dom i tidningen Lantliv.
Mycket goda kakor, de övre är smaksatt med haselnötter och nescafé med en vaniljsmörkräm emellan. De nedan är skurna pepparkakor med mandel och smakar mycket peppar. Gott.


Med posten idag kom denna ljuvliga lavendelkudde från Provance.
Det är underbar doft, lavendeln.
Och snart är det dags för apelsiner fullproppade med nejlikspiken. Underbart.
Julen är en fantastisk doftartid.


---
Min mamma fyller år idag och då år det paketöppning och tårtkalas.

Kul med gratulationer från doterdotra som bor ända ner i Malmö.


Ett brev betyder så mycket och jag som bestämt mej för att inte skicka några julkort/brev i år!?
Hur ska det gå...?


5 kommentarer:

Maria sa...

Nu har jag suttit här och scrollat ner och läst i alla dina "luckor".
Så mycket fint och juligt! Tycker om att dina kakor här får ligga på så vackert fat och i en gammal vacker burk. Förgyller dem ännu mer!
Roligt att du är med i min utlottning, lycka till!

Anonym sa...

Tack Karin !
Det värmer. Visst är det väl så att man blir en erfarenhet rikare i livet. En dyr erfarenhet...
Vad härliga dina kakor ser ut, jättemums. Kommer på stuberten tror jag. Hoppas att din dag blir bra. Kram till dig

nu var jag sådär lat igen och loggade inte in...

Karolina Sundqvist sa...

Mumma med krusa!

Jag ringde Momma igår och verkade glad över kortet :) Fina paket hon fick också, vad innehöll de?

Vi ses snart Moster, förhoppningsvis på juldagen hos Momma :)

Kramisar

Anonym sa...

Hon ser så fin och ung ut A-M ! Roligt att se hennes födelsedagsglädje!
Jonsson

Anonym sa...

farmor är så himla sööt! :) <3

Kram Linda