torsdag 20 november 2008

På gång

Kolla vad jag väver nu.... jättekul men det går långsamt fram.
Norsk skjälbragd kallas det och jag ska använda tyget som draperi.
Förr användes det till fäll- och bårtäcken och det fanns/finns en mängd mönster och färgkombinationer. Varpen är lin och inslag är lin och ullgarn. Jag använder av mitt eget färgade tvåtrådiga garn. Skönt att använda upp lite ur gömmorna!




Ikväll ska jag på personalfest och vi har bokat en sångare, musikant och låtskrivare som framför sina låtar på vårt språk, jamska.
Han heter Lars Persa och kommer bortifrån Storsjöbygden nå´nstans.
Så nu ere å svira om....

Go´kväll på er alla.


3 kommentarer:

alltidkajsa sa...

Min dansuppvisning kommer äga rum den 6 & 7 dec på folkets hus i ö-sund! Kom gärna o kika :)

Anonym sa...

Men guuu va fint! Det blir ett kungligt draperi!
Jonsson

Anonym sa...

Hörde att du vände tillbaka till Ström i ovädret...mycket klokt gjort..tänkte på dej!
Du är en klok gammal tant du ;)
Kram