lördag 1 november 2008

Dödsänglarna mina.
Döden för min älskade hund Skytt utlöste en verkligt stor sorg hos mej.
Jag kände inte igen mej själv tiden efter hans död.
Helt utan förvarning, utan förtänk klippte jag mina och/eller hans sorgeänglar.

Det var en stark upplevelse av sorg.
---
Men ser du, livet gör lite som det vill med en...
efter en tid kom lusten och skaparglädjen smygande och då tänkte jag faktiskt att
sorgen går ju hand i hand med glädjen, glädje känner man starkast om man vet vad sorg är.
Därför kom mina glädjeänglar i flygande fläng genom saxen.....


Och det kändes skönt.

Just den här helgen kommer jag ihåg de som vandrat vidare....dött.
Men i minnet lever de kvar och jag har både roligt och "lejsamt"
när jag tänker tillbaka på dom.



Önskar er alla som ser det här en helg som ger både sorg, glädje och
eftertanke över och inför levande livet som är så fantastiskt!
---


Tänd ett ljus och låt det brinna.....



5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar dina änglaklipp!! Vill se dom som smidda kyrkoportar. Sorgen och glädjen de vandra tillsammans. Igår tände vi ljus i pumpaskallen och nu börjar friden lägga sig över Flaten.
Kram Jonsson

Anonym sa...

Gud vad fint!!
Hoppas du mår bra!
Jag saknar dig =)
Kram kram Lisa

Anonym sa...

Vad vacker dina sorgeänglar är.
En sorg försvinner aldrig den finns med hela tiden ,man lär sig leva med men man får inte leva genom den.När man ( jag åtminstone)
mött sorgen så blir man ödmjukare för varje gång.
Sorgen kan man aldrig förutbestämma hur den känns.
Men det är det som tillhör livet och jag tror att vi vandrar vidare till något annat.
Sköt om dig o stor kram
ewa

Ingela sa...

Snart Karin måste du ha en utställning!

Jag är glad över att du verkar har hittat ny slöjdinspiration, du är verkligen formsäker.

Jag vandrade bland gravstenarna på Hovdestalunds kyrkogård i Västerås i veckan. Dimma och frost bidrog till en mycket speciell stämning. Både Johans och mina anfäder ligger där.

Kram
Ingela

Maria sa...

Men vilka otroligt vackra pappersklipp!! Verkligen jättefina!
Blev nu en till sak på min vill-prova-på-någon-gång-lista...=)