måndag 10 november 2008

Har gjort ett litet "bjudarfat" i trådtjack med en glasassisett som jag kan lägga diverse fina praliner och bakverk på.
Jag blev sååå inspirerad av ett reportage i tidskriften Hemslöjden, som så många gånger förut.
När jag bor där jag bor, långt från gallerier, museér och övriga utställningar så blir tidningar och böcker en del av mina inspirationskällor.
Titta in på http://www.hemslojden.org/ om du inte gjort det förr.





På onsdag ska jag ha en liten glöggfest och då ska fatet göra sitt första "jobb".
Har inte bestämt än vad för slags godsak som passar till just det här "bjudarfatet".

ps. det var kul att göra trådtjack igen, för länge sedan gjorde jag rätt mycket trådslöjd och jag tycker nog fortfarande det är roligt men frågan är: behöver jag alla dessa föremål ? .... nej.

---


Det är vägen till målet som är utmanande och rolig.
---
Det får bli dagens ord.


2 kommentarer:

Karolina Sundqvist sa...

Gulligt litet krusfat! Jag tror pepparkakor kommer göra susen på det lilla söta fatet!

Kramar

karin sa...

Glömde att ta med alla bloggare som också ger en del inspiration, så klart.
Karro pepparkakor skulle vara fint men då måste de vara bakade med leksaksmått!!! å de´går ju förstås.
Kram till dej.