söndag 9 november 2008

Jag har fyndat under en gammal gran, som jag gått förbi många gånger under de 19 år jag bott här. Just idag när jag bröt granris till julkransen fick jag syn på den, kaffepannan som låg till hälften täckt med barr och sånt där rask. SÅ visste att det var hans mormor som en gång i tiden kokade sitt kaffe just i den pannan. Nu kommer den att få vara ett blickfång ute på bron.... ganska fin form , va?

SÅ har gjort färdigt stuprören (och det som hör till)
så det inte ska droppa ner på min trädgårdsruta.
Kolla vilken säker ställning han gjort!!!????
Jag höll andan när han ginglade upp och ner och hit och dit....


Mina kransar ser du här. Lingonriskransen blev inte klar men det blir den innan advent.
Det har varit så härligt väder, plusgrader och sydliga vindar, så jag har faktiskt varit ute i flera timmar och grejat med trädgårdskrukor, gammalt gräs, hundar, stenar och rat.




Inne blommar det minsann!

Den här aprikosfärgade skönheten fick jag till jul ifjol så jag antog det var en julkaktus.
Jag trodde jag hade en jul-, en påsk-, och en novemberkaktus men de blommar nu!
Men det är bara roligt eftersom allt annat verkar ha gått i vintervila.

Det här fina tittar jag på när jag lagar mat och diskar och så där.
Fönstret är nämnligen ovanför disk-och arbetsbänken i köket.






4 kommentarer:

Karolina Sundqvist sa...

Åh, det där såg riktigt farligt ut, när han står på plankan.. förstår att du höll andan.

Vad lustigt, jag har också två sådan där kaktusar som också blommar för fullt. De är ritktigt roliga att titta på.

Kramisar

Elisabeth sa...

Jättefina kaktusar. jag hade sånna för länge sen, och nu när jag ser dina blir jag sugen på att skaffa nya =)

elin sa...

men är inte pappa höjdrädd och står och ginglar på nåt sånt där?

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Oj vad det bllommar hemma hos dig. Mina kaktusar har inta kommit igång än men det lär nog inte dröja så länge skulle jag tro. Håll i gubben din om han ska klättra på den där...annars kanske jag kommer på ett besök (skämt å sido). Det skulle iof vara trevligt. Må så gott. Kram C