tisdag 18 november 2008

Hej, nu är apparaten fixad!

Ett litet tryck på en av ikonerna nere i högra hörnet och ett klick till... så var ordningen återställd. Enkelt när man kan och enkelt när jag har en svärson som vet och kan ge mej support till och med via telefon. Bra gjort grabben!
Nu har jag ändrat om bloggen som du kanske ser och begriper inte varför bilden längst upp inte täcker hela rutan!???? Hjälp ur gör jag?
---
Hörrni, det går mot vinterns stora högtid nu och fort går det.
Jag har haft ett litet glöggkalas och smakat på årets glögg som hade blåbärssmak.
God men inte mera i min smak. Jag tycker att vanlig glögg som har styrka är bäst.
En pepparkakstårta med smak av apelsin och röd grape samt pepparkaksmuffins med en smakrik grönmögelost på var jättegott till.

Jag gör en potkäse med saffran som är superduper till pepparkakor,
här är receptet:
100 gr smör
50gr riven Västerbottenost
50gr riven ost tex Herrgård
1 påse saffran
en skvätt congac
en skvätt aqvavit

rör ihop och smaka av det där med spriten tills det passar dej.

Mängderna är ju bara mellan tummen och pekfingret!
Hoppas du vågar prova!

4 kommentarer:

Maria sa...

Tack för ditt besök hos mig och din rara kommentar! Blir så glad och varm av sådana.
Tycker att din julmatta nedan är jättefin. det är ju så roligt att väva. Har vävt några mattor i mitt liv, men det var några år sedan. Tror att jag ska hämta in en av dem från sommarhuset...
Roligt med ditt luffarslöjdsfat med en assiett i. köpte precis några assietter i helgen eftersom jag tänkte pröva på att göra något med dem och luffarslöjd....när jag hinner.
Ha det bra!

Anonym sa...

Hej Karin.
Roligt att du tittade in. Din nya sida blev jättefin. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med varför kortet blev mindre än "ramen". Så blev dig för mig med, men så gjorde jag om det så fungerade det helt plötsligt.
Himlans gott vilket fika du fixat.(?) Det där med pepparkaksmuffins med ädelost, det ska jag ta och ge mig på.Må så gott och ha en bra dag. Kram C

Anonym sa...

Jag är impad av din kunnighet på det ena å andra,som de här att fixa med bloggen.att du hinner med !Jag ska oxså vara med på ditt glöggkalas nån gång bara så du vet. Såg en påse saffran i skåpet så jag ska röra till den där godsaken.Mattan är sååååååå fin.
kram Motta

karin sa...

Käraste Motta, när du kommer ska vi ha kalas, glöggkalas, med go´saker och kortspel(kanske?).
Ser fram emot det.
Kram K.