måndag 3 november 2008

Äntligen har jag gjort färdigt vantarna som legat i en påse sedan i våras.
Det passar inte att sticka i ylle under sommarperioden, varmt och varmt på nå´t vis.
Har ganska mycket växtfärgat garn som bara tar sin plats och nu vill jag använda upp sånt som bara ligger till ingen nytta. Undrar om det har med en stigande ålder att göra....? Att städa undan efter sig..... och eftersom mina gömmor är ganska fyllda måste jag börja nu!



Har använt 2-trådigt ullgarn och kört de färdigstickade vantarna
i tvättmaskinen, på 60 grader. Då filtar de ihop sig och blir tjocka och varma.
Har även ruggat upp vanten med en liten karda innan jag broderade.


Jag har flera på gång...... i grått och svart och .....
Det här är roligt !




7 kommentarer:

Karolina Sundqvist sa...

SÅÅÅÅ Snygga!! :)


Du är mycket välkommen till oss i Malmö i vår :)
Jag glömde säga tack för de fina ljusen jag fick också. De passade perfekt!!

1000 KRAMAR

Anonym sa...

Men vilka fina vantar du gjort. Det är nog inte fel att vara hand i en sån. Hoppas att du har det bra. Appropå dina änglar..har du gjort dom själv, dom var helfestliga. Ha det bra. Kram C

Anna Nilsén sa...

HAha ja det är det verkligen! :)
Vilka fina vantar faster :)
Vi ses i eftermiddag!
Kram Anna

Elisabeth sa...

Åh, fiiina!!!!!
jo, jag var i Breikäln.

Grindelunda sa...

Underbara vantar!!!
Åhh...visst är det härligt med gospel. Jag var med på en gospelhelg med Bystämman för två år sedan tror jag det var. Jag var hög i veckor efter den upplevelsen. M har ju en förmåga att entusiasmera människor helt enormt. KUL!

Mångfaldsfestivalen bjöd på mycket smått och gott. Jag återvände till kafét och E:s,M:s och C:s smaskiga bakverk flera ggr. under dagen. Första gångenm tillsammans med Jonsson :) Och så underbar blues framåt kvällningen på det...kan det bli bättre?

Må så gott!
Kram Gunilla

Anonym sa...

Härligt täta varma vantar är precis vad man behöver, dessutom fiiiina.

Ingela

Anonym sa...

Så fina stickevantar. Ser varma o goa ut. Duktig du är.
Visan var jättefin. Det är kul med gamla visor.
Må så gott
kram ewa