lördag 8 november 2008

Jag har fått en utmaning, ja inte endast en utan två med samma innehåll!!!!


Första kom från min vän som har den fantastiskt härliga bloggen http://www.gardenofingela.blogspot.com/.



Den andra kom från min underbara och underfundiga systerdotter "hipp-hopparen" http://www.alltidkajsa.blogspot.com/.





- Länka till den som utmanat dig och sätt dess regler på din blog.
- Berätta 7 saker om dig själv både alldagliga och knäppa.
- Utmana 7 stycken i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till de.
- Låt de få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.



7 saker om mig:


- Jag är väldigt morgonpigg. Kl 05.00 är jag uppe varje dag utan att behöva det.

- Har sett och mött många, många och många björnar.

- Passar inte i hatt men skulle vilja det.

- Sparar på blänkande använt godispapper och använda snören.

- Tycker inte om att sporta.

- Älskar folkkonsten, slöjden, visorna och människor bakom som sticker ut.

- Har alltid väskan/påsarna redo för i- och urpackning för att jag sover på tre ställen, ständigt.




Utmaningen skickar jag vidare till endast en och det är http://www.mangermans.blogg.se/.

Jag har inga fler att utmana för de bloggare jag känner till verkar redan ha blivit utmanade.Men alla som känner för det får härmed direkt dela med sig av 7 sanningarna om sig själva.

Tacl Ingela och Kajsa för jag fick tänka till lite.... inte så lätt att syna sig själv.

5 kommentarer:

Grindelunda sa...

Hejsan!
Snöbärsbusken finns tyvärr inte hos mig, men man kan palla bakom församlingshemmet ;)

Ja, i morgon åker jag och några arbetskamrater till Rom. Vi ska kolla hur påven har det bl.a.(Är väl egentligen inte så impad av han),Svenska kyrkan i Rom, Birgittasystrarna och deras kloster m.m.

Ha det så gott i helgen!
Kram Gunilla

Anonym sa...

Är så imponerad och avundsjuk över dina modiga möten med bjenn. Älskar också slöjden, folkkonsten och sparandet av blanka papper, man vet ju vad fint det kan bli av materialen.

Kram
Ingela

Anonym sa...

sorry!

Ingela sa...

Tack själv för att vi fick veta lite mer om dig.

Kram
Ingela

Linneagården sa...

Hej Karin!
Vad kul att du kikade in en sväng på bloggen, men du får väl komma förbi & besöka loppisen någe! Jag vet inte när jag ska ha öppet, men klurar på en liten "julmys i lillstugan" med loppis snart, innan advent. Skriver på bloggen när)

Vad kul att läsa 7 sanningar om dig. Jag samlar oxå på använda snören & papper, har nästan blivit lite retad av det, hihi. Fast jag gillar ju det mesta som é gammalt & gärna slitet....

Du är verkligen kreativ & duktig på slöjd, fast det visste jag ju redan! Hel härliga vantar nedan, snygga.

Hoppas du hade en trevlig helg & får en bra start på nya veckan.
Ha det gott, kram /madelene