måndag 31 augusti 2009

Resereportage var väl att ta i !!! som jag lovade i förra inlägget.
Nu har jag "vilat" i dagarna tre efter denna resa. Allt blev som önskat förutom att jag fick en attack från min besvärliga nacke så besöket i Tallinns gamla del och marknaderna kunde jag inte vara med på och det var jättejättejättesynd (om mej då). Men rundturen med bussen med en guide som berättade var spännande. Vilken historiskt intressant stad med sin ringmur, byggnader, parker och gemensam historia med vårt land.
Jag vill åka dit en gång till.
---
Två luktagottflaskor till mej blev det:
Flowerbomb, Viktor & Rolf
och
The Beat, Burberry
En Babuschka med sina 9 små blev också min.


Det fanns många att välja bland och jag har svårt för det !?


På båten fanns allt möjligt att välja på av mat, prylar, drycker, spel och underhållning.
Bästa maten var en den jag fick laga själv på en lavasten som det fräste om!
Mycket gott och roligt att hålla på med.
Oxfilé med klyftpotatis, konjakssås och smakrik sallad.
Men en ur sällskapet tyckte det var konstigt att man "gatt" laga maten själv
och betalade dyrt för det!!???

På lilla flaggan står det att man inte ska röra lavastenen !?
Den var mer än het så varför rör någon den?
---
Havet var lungt och luften varm
inget att klaga på
bussresan gick finfint
fast det kändes i svansen
en ny bekantskap gjorde jag
och M reser jag gärna med igen.
---
Åter till vardagen som innehåller en massa hemmaprojekt som jag hoppas blir av.
Må så gott alla !

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken söt docka! Lika söt som du;o)
Kram Jonsson

Grindelunda sa...

Det verkar ha varit en bra resa förutom nacken din då...jag tyckte jättejättejättesynd om dig som inte kunde vara med fullt ut.

Kram från Gunilla

Musicmama sa...

ni verkar ha haft det bra på er tripp =)Ska bli kul att höra när mae råkes. Men nu har ju jag packat å vi drar i väg i tre dar på en semester resa ut mot kusten å sen har jag ledig helg så vi höres efter det Kramiz!!

Karolina Sundqvist sa...

Det verkar som en rolig liten tripp! Kul att bara få åka iväg sådär några dagar!

Tycker om dig också kära Moster!
Godnattkramar