onsdag 12 augusti 2009

Nu är jag jäkligt lej på Telia, Skatteverket och svårigheten att få tag på tjänstemän/kvinnor i olika förvaltningar!!! Man ska vara ledig från arbete för att få sina ärenden gjorda p g a att det tar så´n oerhörd tid att komma i kontakt med rätt person. Jag ger upp !

Har suttit i kö hos Telia i 40 min för att få höra att den information ang min bredbandstelefoni som de begärt inte var tillräcklig!!!!!! Börja om från början.....

Har varit utan fast telefon på Flata i dryga månaden därför en snubbe på Telia inte tryckt på en knapp!!??? och min support H har gnuggat sina geniknölar för installationen inte gick få till och han har fått lagt ner tid på det som var omöjligt. Nu går det ringa ut men ej in... pust och stön.
Ska det vara så svårt i dagens teknikvärld att göra något enkelt.

Sedan tycker jag att det kostar skjortan allt som har med Telia att göra, fy fanken!!

Är glad att jag inte har television hemma. Det är två år sedan SÅ fick nog av TV-programmen och sa upp hela paketet. Jag var lite tveksam för det kändes så samhällstillvänt men nu är jag bara tacksam för det initiativet. Vi lever mycket bättre utan TV´n på Djupudden.

Sen ska vi inte prata, som man säjer, om SÅ´s fantastiska klater=problem med a-kassan(och Skatteverket under tiden) sedan han slutade jobba i Norge. Det skulle bara vara att "trycka på en knapp" enl handläggaren när han skulle komma tillbaka( man måste nämligen gå ur kassan när man jobbar en längre tid utomlands) men så var det verkligen inte!!! Inte mitt problem men jag påverkas ju.

Jag är vanligtvis en som sällan ser hinder men nu har jag en svacka i den synen och skulle vilja bunta ihop alla, som hittar på organisationer och metoder som blir så krångliga så inte ens de som jobbar med det fixar frågor och problem, och skicka dom till Burovarta.
Riv ner och bygg om, eller nytt, med enkelhet som ledord. Bra för alla medborgare tror jag.

Nä, nu har jag klagat färdigt och ska fortsätta ringa för att få tag i en handläggare på kommunen som jag sökt i två dagar. Tur jag har semester men det tär på sinnet ska jag säja.

I måra känns e nog bätter.........

5 kommentarer:

Musicmama sa...

Ja du vännen byråkrati å telefonköer e nånting för sig själv det....hehe för att inte prata om detta papperslösa Sverige som vi skulle få ...pyttsan!!men men som du säger det har säkert gått över i måra. Visst berättade om jag teorin om att lägga saker på handdukar å fråga sig varför man blev så arg...kan vara nyttigt ibland... Kram på dig å hoppas att allt löser sig snart=)

karin sa...

Nä, den teorin har jag inte hört.
Ska jag lägga dit handläggar´n? på handduken? Svårt få henne dit! hihi
Jag är sunt arg just nu fast jag har nyss skurat som fanken emellan jag ringt och ringt. Finns väl roligare att syssla med.
kram tillbaks.
Förresten har du haft det bra på södra Sverige?

elin sa...

Jag vill oxå höra den där teorin, den lät rolig :D

elin sa...

Är det bätter idag?

Malla sa...

fniss...har du lugnat ner dej??!!
;-)
Ja du, de e inte lätt....
Tur du snart börjar jobba...slipp du va ledig å hålla på me töcke själsdödande...
Kram M