lördag 22 augusti 2009

Ofärdiga och ogjorda projekt har jag många av ! Ett av dom är denna högstass, brudkrona som jag har lagt ner otroligt många timmar på och det var sååååå roligt att göra över ett hundra tygblommor men när det skulle monteras ihop och göras användbar tog lusten slut. Konstigt.
---
Har haft ett par stolar i min ägo i flera år och sagt mer än en gång att de skulle behöva fnissas upp men jag har skjutit upp det gång på gång. Häromdagen blev det gjort på ett litet kick. Konstigt.

Jag kan tvinga mej till att göra klar vissa projekt men det är aldrig lustfyllt... nä, det känns bättre att vänta på rätt tillfälle eller om ett behov uppstår...
Varför håller man på "på detta viset" ?
---
En gång i tiden hade vi en studiecirkel som hette "Göra färdigt" i min by. Ingen dum idé. Det skulle vara toppen att ännu en gång tillsammans med andra göra färdigt en del av det som ligger inpulat i lådor och skåp. Förresten en hederlig syjunta skulle också funka, med kaffepaus!


3 kommentarer:

hemma hos Bus sa...

Hej Karin!
Jag blir borta ganska så mycket idag. Ska passa på att hälsa på en kamrat. Hoppas att jag hinner hem annars så kan du väl skriva hur mkt jag blir skyldig, om inte vi ses så kan jag ju alltid gå till Anderssons kiosk ;O)
Ha en bra dag och passa på att njuta av det fina vädret. Kram

Bus igen sa...

Tack tack rara du, den är jättefi. Wow vad fint det ska bli med lite spisbröd på bordet.
Du får gärna höra av dig om vad du ville ha för den. Kram kram så länge

Grindelunda sa...

Ja, det är otroligt kul med dagläger. Men jag tror jag skall konsultera dig och få nya pysselideér inför nästa år :)
Vilken härlig brudkrona!!

Kram Gunilla