söndag 9 augusti 2009

Gulligt besök på Djupudden idag, Alva 2 år.
Fika så klart och roligast var att dricka , hälla ur det lilla glaset.
Åh hej, vad det går bra!!


Åsså var det kakan och papperet smakade bäst.
De små liven är sig lika...

Alva och jag passade också på att bada litegrann i Vattudalen tillsammans.
Å jisses va´kul de´va´!
Inga fotografer tilläts då.


Kul att ni kom och förgyllde dagen.
---

Barnaglädjen kommer tillbaka ibland och det gjorde det sist jag var på auktion.
Kolla bara vilka fin spelastenskulor i en träkopp av guld som jag fick för 20 spänn!!!


Jag bara känner och minns hur roligt det var att spela kula på vårkanten
när första barfläckarna hade tinat fram. Visserligen blev iallafall jag avspelad nästan alla kulor på en gång !? av de stora pojkarna. Tråkigt men vad härligt det var om jag hade turen att vinna tillbaka några i sista minuten innan de var slut på kulorna.

Nu får de vara framme på bordet ett tag och då kan alla de som sitter och viker dukhörnet eller plockar med en penna istället fingra på dessa fina kulor.
Ni vet vad jag menar, de som har fingerklå´n.
Jag pratar i egen sak nu. Jag har fingerklå´n själv.
Underligt att man är på det viset!?


4 kommentarer:

Gudrun sa...

Men herre gu va´gullig man kan va!! Vad roligt med sånt fint besök./G

elin sa...

ja, de va ett gulligt besök

Grindelunda sa...

Liten söt gounge :) och toppenfina spelastenskulor.

Må så gott i sensommarkvällen!
Kram Gunilla

Anonym sa...

Go kväll!
Det är vi som skall tacka som fick komma och störa er på söndagfm. Tack så mycket för de goda vårrullarna det var mycket gott! Ha det så gott! Vi kanske ses lite senare i veckan, vi åker tillbaka till Svaningen på onsdag då har vi med Alvas bröder samt pappa. Kram Alva och Anna.