lördag 15 augusti 2009

Frostvikenområdet har mycket att titta på och den här gången stannade vi för hos Ingrid på Café Lilla Stallet och drack elvakaffe med tårta! Mysigt och gott. Jag fick mej en omgång på nacke och hals av en delfin, ja, en massagegrej som såg ut som en delfin och det gjorde susen för mina onda nacke. Kommer att köpa mej en liten blå delfin inom kort.
-
Nästa stopp blev i Blåsjön hos Mountain Moose.
Där vi träffade älgkon Helga med kalven Harry.

Ägarinnan Lotta berättar allt möjligt om älgar och vi fick klappa, mata och beundra de fantastiska djuren.


Harry en månad gammal och jag smälte som en smörklick i stekpanna.... finaste, sötaste...






Alla älgkossor som lyckats klara sina kalvar första året tycker jag inte ska skjutas!
De är otroligt skickliga som överlever alla faror och då särskilt björnarna.
Nu menar jag älgkossorna i vårt björnrika område.
Länge leve dom!!!


4 kommentarer:

elin sa...

vikken söting!

Grindelunda sa...

Men lillaste gulligaste älgbäbis. Jag sitter och tuttinuttpratar för mig själv :) Hur knäpp får man bli egentligen?
Tårtbilden får mig att längta en bit så här på nattkröken.

Kram från Gunilla

Gudrun sa...

Kul med utflykter i grannskapet.
Alla bäbisar är för gulliga, inte minst djurbäbisar. Kramisar lillsyster

hemma hos Bus sa...

Gulle dig, det blir kanon. Jag blir borta tisd och fred men annars så är jag nog hemma. Hur mkt vill du ha för den? Tänkte bara så att jag har pengar hemma, du vet ju hur det är när man lever i kortvärlden, hi hi. Hoppas att du får en härlig dag trots regn. Här blir det en riktig fejardag, det behövs verkligen.
Jo, visst sov jag hemma, och gott dessutom. Tänk dig 180 cm säng alldeles för mig själv. Må så gott. Kram kram