torsdag 20 augusti 2009

Jahaja, nu trampar jag på i gamla spår igen... började jobbet i måndags och det känns väldigt hemtamt. Fast jag har köpt mej nya skor, träskor med rosenmönster !?
Det är väldigt länge sedan jag hade träskor så få se hur det går ?
Jag kanske vrickar fötterna. Jag blir hög.
Närå, bara skojar... klart det blir bra och om inte annat så hamnar de i Rosenrummet så kan mina gäster få använda dom när de måste gå igenom kallvinn´.
---
Till något helt annat, som gladde mej så mycket att det sitter i bröst och mage än,
sista semesterdagen fick jag vara med mina visvänner i TiaLi och lyssna, sjunga, äta, skämta och skratta.
Det är helt underbart och jag längtar efter dom och den gemenskap som de omsluter en med.
De gamla, uråldriga folkvisorna är hur roliga, sorgliga, snuskiga, hemska, gulliga, kärleksfulla, religösa och ibland obegripliga som helst. Det gör att man pratar om allt i ett sånt här gäng.
Jag fick den stora äran att försöka ta en bild på dom som ev ska kunna användas inför ett "gig" i Sorsele i september. Men det var inte så lätt att få dom att posera !!!

Så här började det.

Skratt och slams blir det.

Till slut sjunger dom hej vilt....


Kanske någon av alla bilder jag tog passar kvinnsen i TiaLi ?
Det finns ju photoshop ! hahaha
-
Ett exempel på en refräng från en av
alla de visor TiaLi har på sin reportoar får du här:
Hinnfitt, skinnfitt
råpå å klåpå
lappi å lusi
lillamaja, storamaja
ballfalleralla
den fastnade på ena kvist.


5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Det var riktigt synd att jag jobbade den dagen... Hade gärna varit med! =)

karin sa...

Bettan, vart har du och din blogg tagit vägen??? Saknar dej.
K.

Anonym sa...

Ja men vad roligt vi kan ha det!!!

elin sa...

Schyssta brudar ju :D. Fy va roligt vi ha´ne.

Anonym sa...

Ja, det var en superkul dag, den blir det omtag på. Hörde ett ryckte om någon mer brasdag framöver......
Kicki