tisdag 9 september 2008

överraskning

Blev hembjuden till en god vän på måndagskvällen i enkelhet trodde jag.
Möttes av detta bord......

......och dessa djur!
Jag har ätit kräftor en gång förut och det var ingen "hit" då.
Men den här gången var det, det.
Gott och roligt att få använda tång och avbitare på ett annat sätt än vad jag gör annars.
Tillbehör som smakade bara mer, västerbottenostpaj, ostar och goda drycker.
Cheesecake med passionsfrukt och mandlar och god dryck.
Trevliga nya bekantskaper och gamla, roligt snack runt bordet.
En värdinna som verkligen bjuder till, på allt.
Tänk vad som kan bli en vanlig måndag om man har tur.

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Vilka vänner du har!!!
Sådana överaskningar glädjer en i själen och sätter verkligen sprätt på tillvaron :)

Gudrun sa...

Va´gott det såg ut. Förstår att jag missade smaskiga ting. Hoppas det blir fler gånger......

Karolina Sundqvist sa...

Mums vad gott. Jag tycker mycket om kräftor och det ser ju så häftigt ut med de liggandes där på bordet! Härligt kalas du hamnat på!

Anonym sa...

Tur inte det va jag som låg på bordet...hhihi...gillar inte att äta mina kusiner...hahaha..jag är trött nu...märks det...hihihi...jaja vi ses i morrn...kram

Anonym sa...

Å vad avis jag blir, kräftor som är så goooot. Kul med vänner som överaskar
kram Kicki