onsdag 24 september 2008

Jormvattnet ska jag åka till i morgonbitti. Där är det fint. Ska vara där i två dagar tillsammans med mina arbetskamrater. Vi ska planera jobbet framöver och förhoppningsvis komma fram till nya insikter och idéer. "Åsså" är det förstås kul att träffas lite utanför själva arbetsplatsen över lite mat och dryck.

"
Har varit hemma alldeles ensam i två dygn och här är det lungt ja, till och med lungt,lungt!
Men det är undebart skönt att vara hemma och greja. Jag har putsat några fönster, städat linneskåpet, klippt mattrasor, vävt, haft klädvård, sydd yllebroderi, tittat på film, lyssnat på radio, tittat på sjön, pratat med talgoxen och "teta" som börjar tala om att de finns och vill ha mat, rensat bort växter å sånt ute och inte minst sovit gott, utan störningar.
Jag har inte promenerat eller cyklat något för jag är lite orolig för eventuellt björnmöte särskilt när jag är ensam hemma. Det blir bara runt huset och ner till sjön som jag går. Det är synd men,men.....så är livet i björnland.
Det är nämligen en grannfru som blev ut för ett sådant möte när hon skulle hämta ved en dag i förra veckan och hon blev så rädd att hon vände på klacken och sprang över gårdsplanen och upp på farstubron och in. Precis det man inte ska göra enligt de som tror sig veta.
Jag tror jag antingen skulle dårma av eller bli storsint och stamp fot´n åt´n.
Jag får se hur det blir när det händer.

"
Önskar Er en god natt och bra dagar resten av veckan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen till Jorm. Hoppas att ni får trevligt!
/Maria

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Det lät som om du njutit av livet denna vecka. Det lät verkligen mysigt. Hoppas att jormet blev lika bra. Ja dessa björnrackare...Det är synd att man ska behöva känna så men vad gör man??? Ha en bra helg. Kram Camilla