lördag 13 september 2008

blommor och böcker två intressen

I morse var det minusgrader här och jag var tvungen titta till mina blommor.
Det sjunger på sista versen i rabatter och krukor men det här söta Marguriterna gör sitt bästa för att finnas till. Jag kommer att arbeta två helger nu och blir inte här ordentligt på tre veckor så jag måste bestämma tills imorgon vilka växter jag ska ta bort. Svårt. Bäst att sova på saken.

Skulle vara skoj med en liten läsklubb.
De här brudarna får symbolisera min dröm om det.
Kanske blir det av, för någon som jag nyss träffat hade samma önskan om att få vara med i en sådan klubb. Få se vad det blir.
Just nu läser jag en historia av Paulo Coelho med titel "Alkemisten ".
I den berättelsen finns mycket att fundera över och ta lärdom av.

Lisa larssons ABC-flickor, Amalia, Charlotta och Beata.
Beata fick jag på tidigt 70-tal och de andra två har jag köpt nu på senare tid.
Jag tycker de är så fina och festliga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag funderade precis över vilka dina "nya" intressen var som du skrev om för nåt inlägg sen.
Bokcirkel låter kul, fast jag vill gå skrivarcirkel istället.

Grindelunda sa...

Har du sett filmen "The Jane Austen book club"? En mysig film som passar när vädret är grått ute.
Tänkte på Din dröm om en bokcirkel.

Kram Gunilla