torsdag 11 september 2008

pappa

Min pappa, Sven, har snart varit död i 20 år och det är ofattbart.
Han finns med mej lite varstans i det dagliga livet och det är väl så med de som lämnat viktiga och tydliga spår efter sig.
Tiden går så himla fort nu när jag håller på att mogna på. Snart är jag väl bara en skrutt som torkat ihop och blivit skämd i kanterna. Det är tur jag är trind så det finns lite och ta av!
Nä, allvarligt jag bekymmras av att veckan krymt till bara måndagar och fredagar.
Hur ska jag hinna göra det jag vill...... bäst att börja nu tänker jag och så blir det inget ändå!
Arbetet inkräktar på fritiden nuförtiden också och när det blir fritid måste jag ta igen mej för att orka utöva mina intressen. Förresten så har mina intressen ändrat sig också.
Det blir kul och se vad som kommer i min väg framöver, vad som kan kicka igång mej.
Jag väntar med spänning.........

6 kommentarer:

Anna Nilsén sa...

Det där kortet visade farmor oss när vi var där och hälsade på i tisdags :)

karin sa...

ja, och jag fick äran att fixa till det så hon kan ha det bredvid sängen. Jag har aldrig sett det förut.

Anonym sa...

Kommer att sakna att titta in på din blogg när jag...VAMOS ALA PLAYA!!!! Hasta!!!

Gudrun sa...

Åhh min fina pappa....jag ville ha det där kortet men fick det inte.
Då sa jag att hon skulle hänga upp det ovanför sängen, bra att det blev gjort.

Anonym sa...

Hej Karin! Tänk att dom där föräldrarna som bara ska finnas där kan lämna oss alldeles för tidigt. Vilken fin bild! Förresten Karin, jag har en linneblus/-jacka som jag tror ska passa bättre på dig än på mig, är du intresserad?? Dessutom skulle jag vilja surra lite :o)
Jonsson med kram

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej!
Var inne å smygtittade lite. Vilken mysig blogg du har. Kram