onsdag 3 september 2008

otur i älgskogen

Älgjakten är i full gång och den lilla hundvalpen på bilden är stor nu och ska prestera i skogen, göra jobbet han är till för!
Men det är inte så lätt, i förrgår hamnade han mitt i ett jordgetingbo och det hördes långan väg för han skrek och gnällde när de fula små krypen attackera honom.
Pillerill fick många stick och getingarna kröp in i pälsen och när han kom hem, efter någon timme, kom en geting krypande ur hans päls?! Stackars Pillerill!
I går fick han gå till skogs igen men då hade han tappat väderkornet?
Måhända det satt någon liten jäkel i hans näshål????? Vad vet jag.
Hans husse plockade bort 10-12 gaddar bara från öronen!
En sak är säker Pille hade tur den här gången som överlevde utan större men.
Väderkornet hoppas jag kommer tillbaka.
Husse fick sex stick inuti sin vänstra hand när han skulle se över hunden, efter attacken.
Och han har ont av bara det.
"
Men grabbar kom igen, ni är ju inga veklingar !
Jaga på för jag har frostat av frysarna och väntar på älgkött!

2 kommentarer:

elin sa...

Stackars, stackars Pille, Rikard med för den delen, jag vet vad ett snällt bistick gjorde med min hand. :(

Grindelunda sa...

Otur för vovven må jag säga, men damerna i tunnan för några inlägg sedan verkade ha det desto skönare.
Härliga bilder som man blir glad och varm av...oct tänka sig att det smög tomtar bland flugsvamparna. Det hade inte jag i vår skog, måste titta noggrannare nästa gång.

Må så gott/ Gunilla