torsdag 18 september 2008

ögongodis

Det här är ögongodis för mej och det kliar i fingrarna för att själv göra....jag blir inspirerad att slöjda, att sätta igång fantasin..... det kan ibland vara ett påfrestande arbete, att starta fantasin.
Kuddarna fanns på Sätergläntan i Dalarna när jag gjorde rtt besök där i våras och de har fastnat i mitt "bakhuvve" som man säger. Jag har allt material så det är bara att sätta igång.
Kolla de här rosorna då!
Och tyget!
Vackert!
Vill inte äga, men väl titta.
Rosorna är broscher och gjorda av, typ, hoptovad kläde (kommer inte på vad det heter just nu).
Jag skulle behöva en inspirationsresa.
Iochförsig kan jag göra den på flera sätt, via IT, på bibblan, hos likasinnade vänner och som jag ibland gör ringer till min vän Eva i Dalarna som alltid kickar igång mitt slumrande slöjdintresse.
Igårkväll pratades vi vid och jag blev lite uppåt av hennes kakelsättning
när hon pratade om vitt kakel med flera olika färger på fogmassan!?
Färg, form, uttryck. Intressant.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag önskar mig en kudde i julklapp, sätt lite fart på inspirationen nu :D

Maria sa...

Åh, vilka fina kuddar (eller nåldynor?) De inspirerar mig!!

Gudrun sa...

Jag skulle oxå vilja ha en i julklapp!