måndag 13 oktober 2008

tur man är flexibel

Fy fanken, igårkväll gick bilen sönder och vi behöver ta bärgning på den, bilbärgning á 1200 spänn!!!!!!!!!!!! + en reparation på tusen, tusen, tusen x tusen SÄKERT! Oljan trycktes ut och då blir det SÄKERT tusen till.....................................................
Jag,jag fick åka ner med sonen och kan faktiskt klaramejhurbrasomhelstutanbil under veckan för jag har faktiskt två ben och en cykel. Men ändå.
Är nu i min lägenhet och är flexibel... Skulle ha gjort en mängd viktiga saker hemma just den här lediga måndagen!!!!!!! Jag är inte arg och inte ett dugg lej, jag är FLEXIBEL. Kursändring blir det omedelbart: ringer systern som kommer med sin bil så jag kan åka till vävstugan och väva snabbt och mycket för nu brinner det i knutarna där för antagligen måste vi flytta till något vi inte har (nog stor och billig lokal för en jädrans massa vävstolar) för att kunna hålla den uråldriga kvalitativa vävkulturen vid liv i dessa cyber-, stress-, mammon-, industri-barn o låginkomstarbetar-tider som spottar fram textilier som ska bytas varannan , månad medans Tellus utarmas. Ja, jag vet har kunnat cyklat till vävstugan men f-n också det skulle ta för lång tid och jag skulle bli alldeles för stel för att kunna väva snyggt.

Jag är inte ett dugg le.........om du tror det.

5 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Lät som din dag inte har varit den bästa . Attans bilelände. Hörde av grannfrun(Gunnel) att ni blir mest troligt utan vävlokal. Trist, men det var konstigt att hyran kan stiga med 300%. Ha en bra dag. Kram C

Karolina Sundqvist sa...

Förjävligt rent ut sagt! Vilken otur du har Moster! Inge roligt när saker och ting både kostar tid och pengar.. Hoppas det ordnar sig för er! Många Kramar

Anonym sa...

Tillåt mej småle...fniss! ;)
Kram M

Elisabeth sa...

Jag vill också väva.

Ingela sa...

Bilar ska bara gå...

Vävstolar ska bara stå och slå...

Kram
Ingela