lördag 4 oktober 2008

en rolig dag

En rolig dag hemma på torpet då jag varit ute och grejat bl a har årets blommor städats bort och det kändes inte kul att frakta iväg så fina krasseblommor....... men nästa gång jag är hemma kan det ha snöat och då blir det kallt om fingrarna med trädgårdsarbete.
Till mull ska de åter varda och det är ju bra.

Annan rolig grej, R har rökt kött idag och det var ganska länge sedan vi gjorde det sist.
Jag tycker mycket om det vi själva rökt. Mumsfillibabba!
R har själv byggt den här röken och den fungerar jättebra.

Lite jobb är det med ve´n och att hålla temperaturen,
det tar hela dagen eller längre innan det är klart.


Enris sätter smak på köttet.


Spännande att titta hur det tar sig nere i lådan.

Jo, jo ......ser bra ut.

Ser ännu bättre ut !
Snart är det klart och då Elin och Harry kommer leveransen.
---
Och nu har badvattnet rätt temp i tunnan så jag ska faktiskt dra på mej baddräkten och hoppa i och njuta av väder, vind, utsikt och avslappnande värme.
Go´kväll alla.







5 kommentarer:

Karolina Sundqvist sa...

Åh, vilken härlig dag du verkar ha haft det Moster! Köttet hade jag gärna provsmakat på.. ser fantastiskt häftigt ut när det hänger sådär! Och ett avslutande dopp i tunnan kan jag förstå är underbart!! Pussar o Kramar från Malmööö

Elisabeth sa...

låter härligt!

Gudrun sa...

Städa bort blommorna känns som att nu går vi in i en ny tid. Hösten....jag gillar den.
Häftigt med rökinga....äré små killan?

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Men du! Det där såg inte helt fel ut. Mums. Hoppas att det är bra. Ja, det är inte kul att ta bort så fina blommor men snart är det vitt på backen.Ha det gott. Kram C

Anonym sa...

Dom smakade bra killan. :)