onsdag 1 juli 2009

" Slottet" i östra Jormvattnet och det får man klättra upp till ! och därifrån är det en fantastisk utsikt över en bit av det vackra Frostviken. Se bara!



På slottsverandan blev jag serverad ur guldkopp med specialiteter från slottsköket.
Fint som snus, serru !

Från slottsparken går man på ljuvligaste klöveräng för att nå toppen igen.


" Slottsparken"


Grannen har loppis och det var en fröjd att botanisera där. Ordning och reda och en trevlig ägare som t o m ordnade hemkörning åt oss.
Har du vägarna förbi så stanna till där!

"Slottsfrun" själv som ibland behöver komplettera sitt hem med fynd från grannen.
Tyra hon väntar snällt på oss på svala stenar i skuggan... det var väldigt varmt för mej och henne, vi är inga värmeälskare.
Kolla blomsterängen som skymtar t v... det finns inte ord för den blomsterprakt som naturen bjuder på den här årstiden. "Huvvela" kallar min mamma den tid som nu är.

Mina fynd till höger och M´s till vänster.
Min målaomhög bara växer... men en liten hylla och ett typ vitrinskåp är ju nödvändigt och relativt lättplacerat!!!

När jag skulle åka hem efter en "helt underbar eftermiddag på slottet" fick jag en gåva av slottsfrun !
Vad det gäller paketinslagning platsar hon med min mammas julklappsinslagningar... jag har trott att hon är den enda som kan den ultimata konsten av återbruk och vara endast praktiker!
Men se, det finns fler.....hihiho
"uttaskrankt och innablankt"

en rosenpryl till, till den samling som några av min vänner bygger till mej.
---
Jag kommer tillbaks till "Kungsa på Slottet" snart, för vi självutnämnda Kungsor
måste hålla ihop.
---
Finns det flera av den sorten ? hör av dej isåfall.

3 kommentarer:

elin sa...

aha, nu förstår jag. Funderade länge på slottet i Frostviken. Varken jag eller Hry hade riktigt kläm på var det kunde vara. Det ser ut som om du haft en lyxdag med guldkopp, slottspark och framkörning =)

Karolina Sundqvist sa...

Åh, vad mycket fint :)

Grindelunda sa...

Vilka underbara bilder. Vi fattar nog inte vidden av all denna skönhet som vi har inpå knuten.

Må så gott!
Kram Gunilla.