tisdag 30 juni 2009

Blommor från min täppa som inte alls får den skötsel de är värda.
Men de blommar ändå så fint, så fint!?
Aklejan är en favorit, förresten de växter jag har är favoriter.

En sorts näva som lyser upp rabatten med sin skarpa färg.
Blomvillig, tålig och den verkar inte sprida sig särskilt fort.


Ny för i år är Fjällbruden, spännande att se hur den tar sig.
Tjusig med sin sky av söta småblommor.


Säker och härlig på alla vis, gräslöken!


Vita jordgubbar, små, söta och goda att plocka direkt in i munnen. Särskilt när de är solvarma.
Jag har en tuva som glatt mej i flera år nu.

På vägslänten bakom huset har naturen själv ordnat med blomfägring.
Magert och torrt men de här tuffingarna tål det.
Det är nästan som ogräs.
Lupiner.

Har nu denna morgon tittat på hur trastungarna flyttat ut i stora världen.
Hur ska det gå för dom ?
Vingliga små hoppande, flaxande, pipande blivande fåglar.
När en skulle göra sitt behov tog den i så den ramlade på näbben, snacka om vingelpinne...!!
Mamman for runt med en saftig mask och letade efter sina små ömsom i det tomma boet och i diket nedanför. Jobbigt med barn som ska börja klara sig själv.
---
Vädret är varmt och fuktigt. Tyra och jag ska fara på utflykt till ett slott i Frostviken idag.
Skönt i bilen med ac.
Bilder kommer förmodligen därifrån.
---

Ha det så bra idag. Tror jag ska bada idag.
Huii, det är både hemskt och roligt första gången.
Kram till er bloggläsare.

2 kommentarer:

Grindelunda sa...

Det är rakt som Edens lustgård hos Dig. Mysigt med blomster, och mysigt med bad nu när det äntligen blivit sommar.

Må så gott!
Kram Gunilla!

Musicmama sa...

fina blommor du har =) skrattade för mig själv när både du å jag har gräslöken med bland våra blommor...hehe Kramiz