onsdag 22 juli 2009

Elvis hälsar på och finner härliga kuddar att ligga och lura på, i min soffa! Det går så bra, han passar fint där. Men se sova på riktigt kan han inte.... vill inte missa något !
Han är en lantras, dansk-svensk gårdshund, liksom kossorna här nedanför.
Fjällkor.

Dessan två finns på Beppemuseet på Öhn.
Livs levande.

Fjälla som lever sitt liv i Häggnäset hos fam. Börrefors, Frostvikens Keramik.
Hennes kalv, Hjärtson, är en charmknutte... mitt hjärta bultar för dessa underbara djur.


---

Herr rökare och korvstoppare Lundgren i egen hög person !
Fågelbergets gårdschark ligger högt och vackert under "hätta" och där kan man köpa godsaker.

Jag hade i påsen kallrökt skinka, älgkorv, älgchips och en stor bit rökt fläsk när jag for därifrån.
Jag hade också en trevlig pratstund med mej.... om smak och innehåll av rökta korvar och ett stort smakprov av en korv med paprikasmak som inte är i produktion än. Den är supergod och klart intressant!
---
Här är en till som arbetar med mat, kött, fläsk och vilt. Han råkar vara min bror och han har sin verksamhet i Renån, Renålandets vilt- gårdsprodukter heter det. Han är också en hejare på timmring av hus. Just nu gör han ett jobb på Jamtli, Östersund.
Duktiga gubbar!!!!


Titt´ upp Nils-Arne !

Vaddårå, säj´n.

Jo, din familj som är på Gotland ska få en bildhälsning via bloggen så dom ser att du är dej lik.


Jasså... hej, hej.

Jag hälsar också till er alla sex med stor kram.
---
Nämen, ser på Amandas blogg att Ida och Jonas har förlovat sig!!!!!!!!!

Gratulationer och önskan om LYCKA till Er båda
från SÅ och mej.



2 kommentarer:

Amaanda sa...

gullkarin :D<333333

Idapida sa...

åhh, saknar pappa nu. Gullgrisen!! :) Tack faster, hoppas att allt går väl med oss nu!! :) <3 Kramis :) Jonas hälsar