tisdag 7 juli 2009

Hej ! Idag målar jag, ja, idag är väl att ta i.... har varit igång sedan kl 04.00. Min bästa tid är nu och absolut på tidiga morgonen. Natt skulle någon kanske kalla det. Nåja, målat har jag gjort och roligt har jag i min ensamhet. Nää ensam är jag inte , Tyra finns vid min sida.
Bra att ha lådor som SÅ snickrat ihop för flera år sedan och nu ska de få komma fram i ljuset och användas. Två av dom kommer att få vara besticklådor i BjennBua.

Askarna är från ett projekt jag höll på med i mitt "förtagarliv" och det är över nu. Jag ska låta fantasin leka fritt med dom när jag har lust.....du kanske får se resultatet såsmåning om.

Ett modernt vägg-vitrinskåp som jag köpte på loppis hos Alvar i övre Jorm.
Få se var det passar när det är klart...
---

Kan inte lägga bort äggen som jag köpte på JoJo till påsk!
Jag tycker de är så fina, de får vara framme jämt tror jag.
---
Nä, nu ska jag måla lite till, dörren till trappkontoret ska strykas sista gången och en liten hylla ska få slutfinishen och sedan åker jag på Flata för 8, åtta, dagars jobb!
De ni !
Sen är det semester, Hurra!

5 kommentarer:

Musicmama sa...

ja de e till å använda sina lediga dagar väl ser jag... Har du en Besticklåda/brödlåda te övers så e jag spekulant att köpa när den "har lekt klart" med dom. Skulle behöva en sån =) Fast jag tror att jag ska leta reda på dig där uppe i skogarna någe framöver..måste ju ha åt att göra på semestern... (förutom när jag ska måla haha) Kramiz!!

jojo! sa...

Fin fina besticklådor!
Kul att du har äggen framme!
Ha en skön semester Karin,önskar Månica på jojo!

hemma hos Bus sa...

Vilken kreativitet så här på sommarmorgonen. Jag skulle också kunna tänka mig att vara spekulant på en bestick/brödlåda. Det där är ingen dålig affärsidé i bloggvärlden, den borde du spinna vidare på du som är så (tusen)konstnärlig. Pax för den andra, fniss. Ha en bra dag. ´Kram

Anonym sa...

En besticklåda är aldrig fel;o)Gud vad jag är imponerad över din härliga energi!!! Det är rent så det smittar, fast jag skulle nog behöva ha dig närmare för att riktigt drabbas av den.
Kram Jonsson (Som är skyldig frun en gofika!)

jojo! sa...

Grattis grattis Karin! Du blev vinnare av halsbandet!
Du kan väl titta in på jojo!och hämta din vinst så får du som bonus en cappuccino!
Kram Månica