fredag 31 juli 2009

Har varit på tvådagarsresa med mina goda, glada vänninor L och K och vi har sett mycke´!
Mycket intressant och fint och mycket styggt.
Det beror på hur jag börjar titta. Ibland ser jag bara åt/efter vissa saker, konstigt !?
Vi besökte, Dorotea, Vilhelmina, Storuman, Lycksele, Åsele och Junsele.
Visar här bilder från de platserna dock ej i någon slags ordning.
Fint eller styggt, välj själv.
Förmidagsfika vid ett kulturhur.

Ingången till en ganska stor affär med inredningsprylar.


Trodde det var en affär som vi kunde köpa lotter i.


Tog oss en.... innan läggdags, bra för magen,
på hotellrummet som helt saknade fönster!!! Men hade full gardinutrustning och fönsterhylla men inget fönsterglas!!!??? där var det bara en vägg. Dessutom var det hela nyrenoverat... vi fattade ingenting? Med glatt humör blev det en jätterolig kväll med många fönstervitsar. hahaha
Till råga på allt hängde gardinerna avigt och ventilen var igenmålad.

Självporträtt ifrån den snurrande marmorstenen som finns på torget i Lycksele.



Ända mot ända kan ingenting hända...


Vi besökte tyg- och garnaffärerna i varje samhälle och blomsterhandlarna och klädbutikerna.
Jag har garnförrådet fyllt !
Det är storhärligt att vara semesterledig att göra det som faller mej in iallafall i det lilla, enkla.
Jag håller mej i närområdet.
-
I onsdags blev det några timmar med en gammal, gammal barndomskamrat C och det är alltid bäst! Vi besökte Månicas loppis i T-sås och ett gårdskafé.
Spetsar i en skokartong och några uppläggningsfat blev mitt från loppisen.
Det är halva priset nu, där.
Fint fönster från kaféet som har jättegott kaffe och en stor härlig krusbuffé i en fantastisk miljö.
Öppet på onsdagskvällar 18-20. Rekommenderas storligen.
Bonaden som hänger där får avsluta detta inlägg.

Iaf en av lyckorna...



3 kommentarer:

elin sa...

Jag tycker mest styggt.

Anonym sa...

Är du på Flaten kan du besöka vår lördagsloppis 1/8. Vi öppnar 11.00 och det finns saker att köpa längs hela strandvägen! Välkommen!
Jonsson

Malla sa...

hihihi...ser Elins inlägg...fniss...men självporträttet var fyndigt tycker jag...
Kram på dej å fortsätt njut av semestern...snart får du stå ut med med ett år igen!! HÄRLIGT VA`??!!