lördag 25 juli 2009

Gissa på vems balkong man har en sådan utsikt?
Jorå, Pettersson-Bergers och hans själv ståtar per staty utanför sitt hus...

... med Sommarhagen nedanför

och ovanför rasslade en aspskog i blåsen.
Fint med aspar när de växer så här i en klunga.
E och jag har varit på utflykt igen och besökte då denna plats.
Platsen i sig är ingen höjdare men huset och dess inredning är fantastiskt !
Arkitekturen, färgerna och formerna inspirerar.
Åk dit och njut, njut även av musiken som är så härlig.



E sparkade av skorna både här och där, det är ju sommar för tusan....



Här blev dom kvar...

... medans vi fyllde våra hinkar med de rödaste, sötaste jordgubbar,
med namn Polka, från Rödön.
Vi plockade 20 liter och jag åt väl upp tjugo stycken medans vi fyllde hinkarna.

En alldeles underbar sommardag tillsammans med en alldeles underbar Elin.
---
Idag regnar det och blåser ordentligt från väst - nordväst och jag har köjdag.
Inte så tokigt det heller. Vila, småplock i huset, korsord och telefonpratardag.
---
Må så gott alla bloggläsare.


6 kommentarer:

Gudrun sa...

Mmmm va gott med jordgubbar!
Vilken härlig dag ni hade.
Kram/G

Karolina Sundqvist sa...

Dit vill jag också åka och nu när jag sett vilka fina jordgubbar det är ska jag absolut göra det :) Puss o Kram

elin sa...

Vad roligt de var!

hemma hos Bus sa...

Hej!
Såklart att jag menade allvar, den är jättefin.
Din utflykt har minsann heller inte varit så tokig, det är fint "därupp hos Berger".
Hoppas att du får en bra dag, hoppa lugnt ;O) Kram

Anonym sa...

Åjo,nog är platsen (ön)fin, det är ju som hemma för mig :-) "Rödö" gubbar i all ära men inget slår dem i Ope.
Kicki

karin sa...

Nähä, Kicki, då blir det Ope nästa gång då!
Tack för tipset och må så gott!
K.