lördag 23 maj 2009

Titta vad jag har gjort ! Ett blivande draperi i i norsk själbragd där jag använt nästan allt mitt egenfärgade blåa ullgarn.
Det ska såsmåningom hänga för trappen upp till övervåningen hemma på Djupudden.

Här är min systers också med. Hon vävde sitt i rosa/gula toner.
Jag tycker de är fina tillsammans.
---
Min syster har varit hos mej i ett dygn ungefär och vi har hunnit med så mycket mys.
SÅ har lagat maten och så här kan det se ut när han kör igång murikapannan samtidigt som bryggan är under lagning efter vinterns härjningar.
Jag som säjer att han inte kan göra två saker samtidigt !?


Älgkött på längden och tvären, smör, salt och peppar.
Det blir gourmetmat tillsammans med en god "pärsallad" och
lite annat smått och gott tilltugg.

Vi äter och njuter i solen och språkar om de två björnungar vi sett strax innan.
Jag har sett björn sexton, 16, gånger under min semester. I närområdet där jag bor.
---
Igårkväll badade jag och syster i 4,5 timmar !!!!
Snacka om blötläggning !
Baren var öppen och vi lät oss väl smaka....hihi


ett fantastiskt väder, en förtrollad kväll,
jag väntade bara att Dunderklumpen skulle dyka upp!!


Skål !

Skål, skål !
---
Ja, man ska njuta av det goda här i livet
och just denna gång var det en "jäger" och ett systerskap.

4 kommentarer:

Musicmama sa...

kram till dej du ser ut å ha det gott på din semester å det är du värd...å alla dessa björnobservationer det e ju maffigt på sitt vis, men håll dom utta husknuten..hehe Kramiz

karin sa...

Björnkram till dej M-mama! Du vi träffs väl snart, där vi förtjänar vårt bröd!? Maffigt är rätta ordet om mina polare i skogen.
K.

Karolina Sundqvist sa...

Du och Mamma ser alltid ut och ha så härligt!!! Badbilderna ser underbara ut, hade gärna smakat mors lilla olle!! PussoKram

Kattis sa...

Hej på dej! Jag är en tjuvläsare här... alltid kul att läsa din fina blogg och uppdatera sig om björneriet på andra sidan stora sjön! Måste bara säga: vilka otroligt fina draperier ni gjort! Må så gott och hälsa dotra- och de andra också förstås! Hälsningar Kattis i Alavattnet.