söndag 10 maj 2009

Björn på Ringsjöhöjda


Ikväll har jag sett en riktigt stor björn som hade ett "huvve" som en "femtanliterskastrull",
nää som en 20-liters!!!

Fy håliken, den skulle jag inte vilja möta bakom ett backkrön.
I luta på Ringsjöhöjda gick den fridfullt och åt på växtligheten. I 11 minuter prick fick jag studera den sen kunde inte Tyra hålla tyst och då "kute" den rätt uppför fort som tusan och stannade uppe vid skogskanten där den poserade snyggt.
Jag har ju alldeles för klen kamera för att kunna ta bilder i dessa situationer men jag visar det som blev ändå. Ska nog satsa på en liten filmkamera med objektiv...
Annars är det fantastiskt att titta på bjennan i kikaren
man kommer ju dom så nära så det känns "rent hemst" !

3 kommentarer:

Musicmama sa...

huvva vicken bjaenn =) je rent hucker å sitt så långt i frå.. Ta mä de en dann femtanliters kastrulln du jämmfördd huvve at bjaenn mä nästa gång du går te skogs...å e slejv...så du kann slammer litte så hann fär bort. Tur du ha a Tyra =) Kramiz

Anonym sa...

Fy för den hemska Björnen !!!
jag kan knappt ta in allt som visas på denna blogg om odjuret.
helt otroligt och Fantastisk måste jag ändå erkänna !!Karin håll dej på brua,åtminstonde till midsommar.
Kram motta

Albert sa...

Hej Karin, vill åter tacka dig och Stig för en jättetrevlig björn och kaffestund.
Med vänliga hälsningar
Åsa Edlund