fredag 1 maj 2009

1:a maj hälsningar från Djupudden till alla Er som tittar in här!
Vårvintern håller på att gå över till vår och pingstliljorna växer på sig.
Isen ligger kvar ännu, precis som den ska, och bjennan smyger diskret runt omkring oss. Trafiken ökar så här års. Det är folk som önskar få se de bruna, gulliga djuren och det förstår jag så väl. Det är en upplevelse att möta eller att bara få se en skymt av en genom bilrutan.
Jag har inte sett någon än i år men väl sett spår och känt dess närhet genom hundarnas beteende och älgens.

Kolla växtkraften! Det är knappt det syns men
främsta lökens blad har växt rakt igenom ett löv!?
-
Åsså, har ju rabarbern börjat veckla ut sina fantastiska jätteblad.
Kanske blir det rabarberpaj till pingst i år också.

Nu åker jag till civilisationen för att tjäna till brödfödan.
På tisdag börjar jag treveckors semester, då ska jag påta i jorden och greja med alla grejer som jag är ägare till, flytta runt dom lite så där man gör! Umgås med lite "löst folk" som kommer för att spana efter en och annan björn. Njuta av att bara vara hemma.
-
Ha det gott !



6 kommentarer:

elin sa...

vad vårligt det ser ut hos er! Jag har satt "pangseerna" idag.

Anonym sa...

Hej du Karin!
Så trevligt det var att få språkas lite med S-Å. Synd bara att du inte var hemma.
Tog mig en titt på Rosenrummet och blev helt begeistrad!
Det kan du ju hyra ut till bröllopsfolk!
Kram
Lisa

karin sa...

Lisa!
Synd att jag inte var hemma! Jag längtar ju efter dej ibland! Men SÅ har talat om hur trevligt ni hade det. Bröllopsfolk...? till Rosenrummet..? jaarå, om någon önskar det så, visst.
Kram tillbaks. K.

Nästankusin Erica sa...

Våren har kommit till Sundbyberg, körsbärsträden utanför fönstret står i full blom...... och jag tänker på vintern!!! Är detta något för dig, tänkte att det skulle vara fiiiint på ditt köksbord??? http://www.tradera.com/TREVLIG-TOMTE-SERVIS-UE-GEFLE-KOLLA----auktion_91227404

Ingela sa...

Härligt med första rabarberpajen!

Bilden på mig med krukan i landet, kan man få en sån, den vart ovanligt bra?

Kram
Ingela

karin sa...

Ingela, klart du får bilden på dej.
Jag kommer att ringa dej om den goda morotsinläggningen du bjöd på.
Kram K.