måndag 5 januari 2009

Nu är det snart slut på den lååånga sköna julledigheten och såklart börjar det med matsäcks-matlagning! SÅ måste ha färdig mat med sig till Norge och jag tycker det är bekvämt att ha lite färdigt med mej på Flata. Så till frågan vad fanken ska vi nu hitta på?
Jojo minsann, kålpudding skulle sitta fint tycker vi båda. Så till verket kl 05.00 imorse!

Mm, gott blev det även om utseendet inte är så värst.
Nu blir det kålpudding i dagarna tre...

---


Änglar som pryder en tändsticksask, som jag fick i julklapp av systerdotter Karro,
får avsluta julen 2008.
Jag har nämligen dansat ut den och det känns helt rätt nu.
Vi börjar arbetslivet med allt vad det innebär, planera, packa, pack upp, resa, komma ihåg vad som finns vart, ordna med ved, vatten och så vidare.
Ikväll ska vi förhoppningsvis bli roade av GARVSYRA en revy som gett mej goda, hysteriska skratt ibland och inte alls ibland. Få se hur det blir ikväll.
Imorgon jobbar jag.
---
Må så gott alla...






2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att det är lite skönt att ledigheten är över, fast jag ångrar mig säkert om en vecka eller två :)

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Kålpudding är det absolut inget fel på. Mums.
Jag har inte tagit bort julen än fast jag har god lust. Tänkte vänta till jag har haft min tenta och göra det i godan ro sen.
Hoppas att revyn var rolig och att du har fått dig många glada skratt. Kram på dig <3