måndag 12 januari 2009

Brev, på riktigt!

Ett brev betyder så mycket, det är så sant så!


Jag har förmånen att ha några vänner och släktingar som faktiskt skriver "riktiga" brev fortfarande. Det är en härlig känsla att hitta ett brev i posthögen och nyfiken blir jag, direkt, på vad det kan innehålla !?



Just detta brev innehöll en dvd och det festliga är ju alla frimärken!
Personen som skickade det här måste ha haft en frimärksgömma...?!
Jag fick brevet igår.


Det sorgliga är ju att med den här apparatens hjälp försvinner väl också skrivstilarna som jag tycker är så roligt att se och läsa.
Men tiderna förändras och det är lite hemskt att känna av generationsklyftan !
För jag, jag tycker inte att jag är så gammal...



2 kommentarer:

Karolina Sundqvist sa...

Jag tycker också det är roligt att få personliga brev. Minns att när jag var i Usa hade jag både dig och Momma som brevvänner :)

Kramar till dig Moster

Grindelunda sa...

Tusen tack för dina berömmande ord. Sitter här och nästan rodnar i min ensamhet. Men det var en härlig konfa med härliga ungdomar och knökfullt i kyrkan. Toppenkul!

Vilken glädje att få ett brev. Och med en massa färgsprakande frimärken :) Håller med dig om att det är sällsynt att få ta emot ett handskrivet brev. Det ska jag bli bättre på, om man nu kan avlägga nyårslöften retroaktivt.

Må så gott!
Kram Gunilla