onsdag 21 januari 2009

Hej, i lampans sken fixade jag en liten fågel som Fredellskan är ägare till. Den har blivit tilltufsad av barnahänders lek och det tycker jag är så härligt och att det man använder faktiskt går att laga, fixa till och så hänger det med ett tag till...

I det här skicket kom den flaxande.........





...och nu har den fått nya vingar och kan förhoppningsvis gädja ägaren några år till!?


Förresten, lampan eller lampkjolen är av en underkjol som min farfarsmor ägde och jag tog den bästa biten och satt på en skomakarlampa modell större.
Skönt att titta på och vilken kvalite på tyg och broderi, jag beundrar...


2 kommentarer:

Ingela sa...

Vilken fin fågel!

Ska jag få den?

Kram

karin sa...

ja, det är ju din,
snart kommer jag med den!
Skulle vara roligt att träffas och detta kan vara "ärendet" som oftast behövs för att råkes.
Kram K.